Hemma i Sverige

Hej alla bloggläsare!
Har fått lite dåligt samvete för att jag inte har uppdaterat bloggen, framförallt nu när det har hänt så mycket i Japan på senaste tiden. Efter jordbävningen den 11 mars har det varit en del kaos och på tisdagen efter, när det hade blivit allvarligare med kärnkraftverken i Fukushima, bestämde jag tillsammans med mamma och pappa att de skulle vara bäst om jag kom hem till Sverige för att inte riskera att bli utsatt för någon radioaktivitet. Sagt och gjort, på söndagen den 20 mars åkte jag från Osaka till Quatar där jag bytte till ett flyg till Danmark och mötte min mamma. Vi åkte hem med tåg och hon hade köpt både Daimchoklad och en tidning till mig. Bara en sådan liten sak från någon som känner mig så väl kändes så otroligt bra. Det var så härligt att komma hem igen till alla de som känner mig bäst, men också väldigt konstigt att komma tillbaka till allt som är så välkänt.

Nu har jag bara varit hemma under dessa veckorna och anpassat mig tillbaka till Sverige, och har börjat prata lite smått om att åka tillbaka. Men det är svårt att veta hur det blir med Fukushima, om situationen förbättras eller försämras, det varierar nästan från dag till dag. Det är lite tråkigt att vara tvungen att åka hem just som när jag hade börjat få lite flyt i språket och det började bli vår (att det är sol och varmt gör otroligt mycket för humöret!). Jag är ändå väldigt tacksam för att få träffa min familj igen och kunna bara småprata och bara vara.

Förhoppningsvis kommer jag att kunna åka tillbaka och avsluta mitt år i Japan! Ha det så bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0