Nytt år, ny start

Hej alla!
Jaa, julen var ju ingen toppenkul tid, men nu är det bättre! Listan kan göras lång på vad min värdmamma sade till mig, både på julafton och några dagar senare men jag har valt att se det som att det var frustration från hennes sida som inte handlade så mycket om mig utan mer om henne. Tyvärr resulterade det i att jag fick veta från min organisation i Japan att hon hade mailat dem varje dag (hur länge vet jag inte) och sagt att jag inte pluggar och hade sagt att jag pratade med andra svenskar varje dag (vilket absolut inte var sant, hur hon hon fick ihop det vet jag inte, det är ju inte så att jag pratar för mig själv inne på mitt rum direkt...).

Nu är Miyuki tillbaka från sin mormor och morfar som hon brukar spendera sina lediga dagar med och vi har haft det riktigt kul tillsammans! Hon är så gullig mot mig och väldigt kul att prata med! Hemma känns det mycket bättre nu och det är inte så att min värdmamma är elak mot mig, hon är som vanligt och är väldigt trevlig, men det var hon innan hon pratade "allvar" med mig också så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Men med Miyuki hemma känns det lugnt och det är mycket roligare med!

Jag har den del bilder som jag vill lägga upp, jag får se när jag får tid till det!

Hoppas att ni alla har det bra i kylan!
Kramar från Lina

Kommentarer
Postat av: Anita Dannstedt

Hej o Gott Nytt År!

Som vanligt läser vi din blogg. Roligt att få bekräftelse på, att du har klarat dig igenom julen o nyåret! Trots "julklappen" du fick från din värdmamma.Vi vet ju, att du är ambitiös o duktig på många sätt. I Japan har man tydligen andra kriterier på duktighet, än vad vi har. Tur du har Miyuki att ha kul ihop med. Kram mormor o morfar

2011-01-08 @ 16:45:57
Postat av: Jonny

Kör hårt Lina, Du fixar´t! .P

2011-01-10 @ 00:15:31
Postat av: Lina Dahlgren

Hej Lina! Skulle precis ge mig på ett försök att chatta med dig, men du loggade ut din lille elaking! ;) Hoppas att du har det bra där nere i Japan, måste säga att du är sjukt modig som ger dig på ett sånt äventyr. Jag vill vara lite mer som dig. Haha, puss och kram!

2011-01-10 @ 13:51:39
Postat av: Filippa

Hej Lina! :)

Av en slump kom jag in på din blogg! Glad att jag fann den, har alltid varit väldigt intresserad av Japan.. ändå har jag inte på mina 21år hunnit/kunnat resa dit än men hoppas på nästa år. Tycker du är super modig som åker dit helt själv o pluggar i japansk skola!! Även om din värdmamma sätter höga krav på dig så ska du va stolt över att du kommit så långt som du gjort och vågat åka iväg! Jag vet hur det känns att vara i värdfamilj/företag och prakticera, man sätter stor press på sigsjälv o är rädd att göra fel o är dessutom borta från familj o vänner. Man får inte glömma allt de roliga man får vara med om och vara glad för de nya (snälla) personer man lär känna, blir så sjukt avvundsjuk på vad du fått hitta på! :):) Hur länge ska du vara där, hur gammal är du och kunde du någon japanska innan du åkte????

2011-01-12 @ 23:57:08
URL: http://www.filippa.dinstudio.se
Postat av: Denise

Får du inte prata med andra svenskar? :O Hur gör du med din familj och dina vänner då?

2011-01-16 @ 13:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0