Sommar i Japan

Hej på er igen (om det fortfarande är någon som läser bloggen)!

Nu har jag kommit hem igen efter att ha varit i Japan i ytterligare fyra veckor. Jag började med två veckors japanskastudier i East West Japanese Language School och bodde i en ny värdfamilj i Tokyo. Familjen bestod av en mamma, en pappa och deras son som var 8år. I den här familjen fanns även en annan utbytesstudent, från Thailand, vilket var väldigt kul!

Mina lektioner började inte förrän kl 13.20 så på förmiddagen brukade jag ta tåget till antingen Shinjuku eller Shibuya och gå runt och kolla i olika affärer och försöka lära mig att hitta ;) Efter de två veckorna kom hela min familj och min pojkvän till Tokyo och vi bodde på hotell och åkte senare runt till Kobe, Hiroshima, Kyoto och tillbaka till Tokyo. Jag tänkte i följande inlägg skriva lite resetips som kan vara bra att ha till hands när man ska resa i Japan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0