Okinawa!

Här kommer lite bilder från Okinawa!

Först och främst var det så otroligt härligt med värme! Att kunna gå i T-shirt utan att det var kallt var nästan det bästa med hela resan ;)



Vi flög först till Okinawa och sen till en mindre ö, Miyako Island där vi åkte på en tur runt ön och stannade nånga gånger för att ta kort (här har jag inte lagt till med någon pose än, men det kommer ska ni se...). Yuuki, som står närmast mig är otroligt snäll och tog hand om mig under hela resan!



Jag och Misaki (om jag ändå hade en så gullig pose!). Havet hade en otroligt vacker blågrön nyans!



Här försöker jag mig på att posa med Moeka

Efter sightseeingen åkte vi till hotellet som hade en otrolig utsikt!


Det där slottet (eller vad det nu är) tillhörde något som var "Den tyska byn", hus som var byggda i tysk stil (fråga mig inte hur det är, men det skiljde sig från de andra husen).

Dagen efter åkte vi på snorkelutflykt!


Miyu, Rei och jag på båten till ön där vi tillbringade dagen!



Sen var det dags för mer sightseeing! Jag och Yuuki posar :)



Jag och Misaki (här har jag funderat ut en pose att köra på!)



Här är vi vid den blå lagunen (vet inte vad det hette, men det var otroligt veckert!)



Det är inte lätt att ta "artistiska" foton när alla ska posa hela tiden, så jag fick passa på när jag hade chansen! Blev himla nöjd :)



Sen åkte vi för att strandstäda, men det fanns inget skräp så långt ögat kunde nå, bara en massa vit sand och blått hav...



Ser mycket varmare ut än det egentligen var...



Jag och Mayumi posar :)

När vi kom tillbaka från utflykten åkte alla hem till sina respektive värdfamiljer på Miyako Island. Det var verkligen en upplevelse! Vi bodde hos en familj med en pappa, en mamma, en storasyster, en farmor och en farfar. De var så himla snälla! Dagen efter fick vi prova på "farm work", vi drog upp lök, matade hästarna och kossorna (med sockerrörsblast!) och skar löv av sockerrör.



Här vilar vi lite efter att ha dragit upp lök. Jag fick lära mig "yankee-posen" av Sena (yankees här är de tuffa killarna, typ de som hänger i motorcykelgäng och sånt).



Här har vi alla i mitt gäng förutom Yurika som tog kortet, plus vår värdpappa.



När vi kom hem lagade vi lunch tillsammans! Jag fick lära mig att göra toufu av farmorn :)



Gott med lunch! Jag lovar, det är te vi dricker!

På kvällen var det uppträde och "avslutning", dagen efter bar det av hemåt igen!



Jag var lite ledsen för att vi inte fick åka med Pokémonplanet... ;)

I Okinawa hade vi lite tid för shopping, det fanns en affär med en massa One Piece och Narutosaker :)



Jag och Yurika :)

På bussen från flygplatsen pratade jag mycket med Rena, vi tog tåget till Sannomiya tillsammans och jag kom hem vid nio :)



Jag hade det så otroligt bra! Det var så himla kul att få uppleva så mycket! :D




Kommentarer
Postat av: Ella

hej!Första gången jag läser ni har det kul verkar det som!synd att ni inte fick åka med pokemonplanet!

Puss och kram Ella!!!!

2011-01-29 @ 17:34:57
Postat av: Danne

Fina ställen. Och Pokémonplan, det är ju bara för gulligt, gladare värld FTW, haha ^_^

2011-01-30 @ 16:51:28
Postat av: Sebastian

bästa... planet... ever!

2011-02-02 @ 13:16:38
Postat av: Jonny

Hahaha, Yankee-pose! Där har jag nåt att börja öva på! xD

2011-02-03 @ 13:34:15
Postat av: Mormor o Morfar

Viloken fin resa till Okinawa! Att se andra delar av Japan och att träffa trvliga människor! Du verkar ha hittat "din" pose! Till hösten är du välkommen att komma och dra upp lök mm! Vi följer dig med spänning!

2011-02-04 @ 09:37:30
Postat av: Mormor o morfar

Vilken fin resa till Okinawa! Att se andra delar av Japan och att träffa trevliga människor! Du verkar ha hittat "din" pose! Till hösten är du välkommen att komma och dra upp lök mm! Vi följer dig med spänning!

2011-02-04 @ 09:39:03
Postat av: Camilla K

Åh, stranden ser jättehärlig ut!! Och vet du vad, hotellet ni bodde på och platsen är en exakt kopia av ett hotell som finns med i DNAngel när dem åker på klassutflykt! :D

2011-02-11 @ 07:07:05
Postat av: Marlene Green

Ja, det ser så härligt ut med långa sköna stränder,sol,värme,klippor och god mat!!!

Här är det så kallt,men just nu ingen snö.

Sportlovet har börjat och Karro,Karl och Moa ska nu äntligen få ta det lite lugnt och njuta av ledighet.

Vad många kompisar du verkar ha fått. Tänk vilka minnen och erfarenheter du kommer bära med dig genom livet.

Sköt om dig! Kram Marlene med familj

2011-02-12 @ 16:08:48
Postat av: Jenny

Jag har alltid drömt om att åka till Okinawa! Var det som du hade tänkt dig? Är det som typ tropisk värme där?

2014-03-21 @ 09:29:10
URL: http://japanworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0